MARINA BAUER : HVATANJE RAVNOTEŽE

MARINA BAUER : HVATANJE RAVNOTEŽE, Studio Galerije Antuna Augustinčića, Klanjec, 8. ožujka – 8. travnja 2024.

U Studiju Galerije Antuna Augustinčića u Klanjcu, 8. ožujka 2024. u 18 sati otvara se izložba MARINA BAUER : HVATANJE RAVNOTEŽE, a trajati će do 8. travnja 2024..

Marina Bauer rođena je 6. siječnja 1972. u Zagrebu. Nakon završene gimnazije diplomirala je 1998. godine na Kiparskom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, a 2023. doktorirala s temom »Tjelesna percepcija u doživljaju kiparskog djela« na istoj Akademiji.

Izlaže od polovine 1990-ih na samostalnim i skupnim izložbama te sudjeluje na kiparskim simpozijima i umjetničkim projektima u Hrvatskoj i inozemstvu. Njen umjetnički rad karakteriziraju dosljednost u razvijanju metoda kinestetičkog i taktilnog doživljaja umjetničkog djela te odmak od načela formalnog oblikovanja objekta.

Među njenim radovima izdvajaju se instalacije Sjećanja I i Sjećanja II, izlagane na četiri samostalne i više grupnih izložbi; Introverti, rad nagrađen na XII. Trijenalu hrvatskog kiparstva 2015. godine; Prekapanja, izvedena u sklopu programa »Suvremeni umjetnici u stalnom postavu MUO u Zagrebu« 2019. godine; intermedijalni rad Izvedba koja se dira (u koautorstvu s plesnom umjetnicom Z. Šimičić Mihanović) nagrađen na XIV. Trijenalu hrvatskog kiparstva 2022. godine te iskustveni projekt Skulptura u online formatu iz 2021. godine. Marina Bauer uvrštena je u selekciju autora putujuće izložbe »Suvremeno hrvatsko kiparstvo« u organizaciji Ministarstva kulture, koja je predstavljena u više europskih gradova u razdoblju od 2009. do 2011. godine.

Autorica je više javnih ambijentalnih skulptura i instalacija među kojima se ističu skulpture Gaia (Prsti) (2022.) u Parku skulptura Dubrova kraj Labina, Vrata (1994.) u Parku skulptura Montraker u Vrsaru te Praspavači (2005.) postavljeni u sklopu projekta »LandArt – Park und Au Schloss Gleinstätten« u Austriji.

Od 2002. do 2016. godine predavala je kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu na Kiparskom i Nastavničkom odsjeku, a od 2016. godine, kao vanjska suradnica, predaje izborni kolegij »Uvod u psihologiju umjetnosti« na istoj Akademiji.

Članica je HDLU-a i HZSU-a te europske mreže Sculpture Network.

Hvatanje ravnoteže Marine Bauer instalacija je koja proizilazi iz snažne i trajne zaokupljenosti kiparice tjelesnom percepcijom – kako u stvaranju, tako i u doživljaju kiparskog djela – i njezina dubokog uvjerenja da se tjelesnom interakcijom širi i mijenja doživljaj, stvara osjećaj sudjelovanja i sukreiranja, a što vodi boljem razumijevanju djela. U percipiranje likovnog djela uz osjet vida uključuju se i kinestetički osjeti – osjeti koji su posljedica podraživanja receptora smještenih u zglobovima, mišićima i tetivama – osjeti napora, snage, vrtnje, kretanja i položaja pojedinih dijelova tijela u prostoru, uključujući i osjet ravnoteže.

A »hvatajući ravnotežu« Marina Bauer u izložbeni prostor instalira šest drvenih letava različite duljine i debljine, koje su na krajevima osovljene na po par željeznih šipki različitih visina, tako da se lagano uliježu od svoje težine. Postavlja ih u prostoru u nejednakim smjerovima i u razmacima koji nas pozivaju da se oko njih i među njima krećemo. Na njih smješta ukupno deset od množine ljudskih figura u pokretima nastojanja održavanja ravnoteže što ih je prethodno brzinski stvorila – nagonskim gužvanjem tankih listova aluminija, lomljenjem velike mirne plohe u bezbroj malih pokrenutih ploha – stabilno nestabilnih oblika u prostoru.

Drvene letve – gimnastičke grede, akrobatske žice, putevi... Aluminijske figure – energija, moć i nemoć ljudskih bića... Stazama života kroče ljudi, u naporu da se održe i opstanu. Krećući se kroz ovu simbiozu konstruktivističko-futurističko-ekspresionističkih oblika, u tim naporima i fizički sudjelujemo, održavamo se i opstajemo.

Izložba je ostvarena uz potporu Ministarstva kulture i medija RH, a može se razgledati svakodnevno, osim ponedjeljkom, od 9 do 17 sati (subota i nedjelja u travnju od 10 do 18 sati).

Božidar Pejković